Ranarps Ridcenter

Emmy o Vilda

Ranarp vann SM-guld!

På ett soligt Strömsholm i juni 2011 nådde vi ett fantastiskt mål genom seger i Lag-SM för ponny.

Vi kom dit med målsättning att ha roligt och försöka komma med till andra rundan. Efter omgång 1 låg vi fyra och det var vi rätt nöjda med. I andra rundan var vi klara ganska tidigt eftersom vi inte hade några D-ponnyer med.

Vi konstaterade att vi skulle sämst bli fyra och var glada för det. Men resultaten blev sämre och sämre för andra lagen och snart stod det klart att vi skulle rida om om GULD! Efter en suverän omhoppning behövde inte Hebys sista ryttare gå in för vi hade redan vunnit.

Stort grattis till de ryttare som red: Melanie Ling- Vannerus- Grey Bray, Natalie Pettersson- Britze, Isabella Giegold- Dimmans Eros och Emelie Nielsen- Forever Reunited.

I laget har ridit: Amanda Persson- Queens Tearose, Rebecca Paulsson- Blokelands Hoeves Conviction Boy, Natalie Pettersson- Britze och Honey, Isabella Giegold- Dimmans Eros och Poetics Rodrigo samt Emelie Nielsen- Forever Reunited.

Allihop har på ett fantastiskt sätt hjälpt till att ta vårt lag till finalen. Nu ser vi fram emot att ge resten av Sverige en tuff match på Strömsholm första helgen i juni.

Ranarps Ridcenter är det nya namnet på fd Ranarps Ridskola.

Verksamheten är belägen mellan Ängelholm och Båstad i NV Skåne.

Någon ridskola finns inte längre utan nu drivs verksamheten av Peter Heijel som tävlar och utbildar hopphästar. Läs mer om Peters verksamhet här >>

Ranarps Ridklubb finns kvar och Maria håller träningar på Ranarps Ridcenter varvat med Peter.

Utbildningsverksamheten är koncentrerad på utbildning av unga tävlingsryttare både på ponny och häst. Ryttare från Ranarp har deltagit i Svenska Mästerskap samt EM och internationella tävlingar.

Ranarps Ridklubb har  lag i ponnyallsvenskans Elitserie, Div I och II.

Kontakta:

Maria Sundin